Sunday, March 27, 2011

zAman bEkErja..

Alhamdullilah.. selepas finished my degree n segala professional courses.. akhirnya tiba zaman mencari duit utk survive.. baru tau bertapa susah nak cari duit.. tanpa family disisi.. terkontang kanting mencari rezeki dengan hanya bekerja sebagai pencuci pinggan di sebuah cafe makanan pagi.. RM12 SEHARI tu je yang aku guna untuk makan.. menyambung nyawa.. (hahahaha.. tragis sgt nih..) sesungguhnya Tuhan tak akan menguji hamba nya melebihi batas keupayaannya.. cam graduan2 yang lain sibuk mencari pekerjaan yang sesuai dengan kelayakan mereka.. begitu juga aku.. berbekalkan bachelor degree of health admin.. aku cube intai peluang2 pekerjaan di sector2 kesihatan..tapi mungkin bukan rezeki ku.. beberapa hospital aku cuba tapi malangnya semua memerlukan pengalaman kerja yang banyak.. at least more than 2 years.. tapi tak pe.. aku cuba lagi dan alhamdullilah sekarang aku bersyukur dengan rezeki yang Tuhan berikan..

Kini aku sibuk bekerja.. kadang terlupa sesuatu yang penting yang harus ku buat.. aku jadi alpa seketika.. ibadah ku jadi kurang.. sedangkan aku banyak dosa.. sehinggakan aku rasa hina pada diri sendiri.. kenapa aku begitu mementingkan duniawi??? betol manusia cepat berubah bila dilimpahi kesenangan.. aku tidak mahu jadi seperti itu.. aku cuma mahu menjadi hamba yang taat setia kepada Tuannya.. YA Allah ampuni segala dosaku.. setiap hari aku melihat balasan diatas semua dosaku..

Niatku betol2 terpesong.. dulu aku gigih bekerja.. semua masa ku hanya untuk kerja.. itu lah satu2 caranya untuk aku ubat kesunyian dalam diri.. tapi kini aku sedar.. cara aku itu salah.. aku abaikan semuanya.. dari kehidupan sehingga kesihatan.. Ya Tuhan berikan aku pertunjuk dan hidayahMu.. lindungi aku dari Kesesatan.. peNuhi cahaya keimanan dalam kehidupanku.. sesungguhnya hanya Engkau yang maha besar yang mengetahi segala-galanya.. amin...

No comments:

Post a Comment