Monday, August 27, 2012

sImPle wOrds fRom Me.. fOr aLL guYS ouT ThERe..



If you like a girl, then don't just like her because you think she's good looking and you wanna use her.. Like her as you love her adn if she doesn't like you, then try and make her like you by being nice to her and show her how much you love her by expressing your feeling to her.  Don't force her to like you, if she likes someone else then leave her and wish her all the best in life.. Think before you hurt someone.. what goes around will comeback around.. remember???

Friday, August 17, 2012

DO'S & DONT'S BEFORE LEAVING YOUR HOME..

Hi guys.. i believe, right now some of you dh prepared for pulang ke kampung for hari raya.. Lately, i heard byk kes pecah rumah happened around my home area.. The lastest one was one of my collegue kene rompak mase nk p keje.. early morning you know.. yeahh.. anything can happen right?? anytime.. anywhere.. but we have to do something to avoid all this kind of thing happen to us.. there are some tips for us to follow...

DO's

  1. Do conduct last-minutes checks to ensure all your windows and doors are closed and securely locked.
  2. Do get your neighbour or a trusted friend to keep an eye on your property.  If possible, inform the police of your absence so that they can keep an eye on your home, and if you have a burgler alarm, let them know who was a spare key to your house. 
  3. Do make sure all electrical plug points have been switched off and unplugged.  If possible, leave the kitchen and porch lights on, or hook them up to a timer.
  4. Do leave your pet at a trusted care centre or with a friend if you are not bringing them along.
  5. Do cancel your newspaper subsription and inform the milkman to discontinue supply for the time you are away.
DON'Ts
  1. Don't broadcast your travel plans on FACEBOOK, TWITTER or any other social media for public viewing.  The less information you reveal, the better.
  2. Don't leave cash or valuables at home. Either take them along with you or leave them in a safety deposit box at the bank.
  3. Don't leave any perishable food lying out and make sure your rubbish bins have been emptied. 

DON'T PLAY PLAY... SAFETY COMES FIRST!!!


p/s : muKe aDe cEdih.. keTinggalLan Bus uNtuk pUlang ke Kampung... :'(

Wednesday, August 15, 2012

RAYA.. RAYA.. DH NAK RAYE WEHHH....


salam lebaran buat semua.. semoga di hari raya ini dapat memberi seribu keberkatan kepada kita semua.. ambe tahung nih balik ganu.. pah rayo ko 3 baru kawe kelik kelate.. uollzz lak cm ne???
yang dh mula balik kampung tu berhati-hati semasa memandu keyhh.. bia lambat asl selamat... pe2 pn pose belum bis lagi.. jd amik la kesempatan yang tinggal nih untuk mentopupkan pahala.. ke guane??? keyhh la uollzz.. ambe tinggalkan serangkap pantun sebelum berundur diri yeee...

ikan gelama masak cili api
masak jugak tempoyak ikan patin
selamat menyambut hari raya aidilfitri
sepuluh jari memohon maaf zahir dan batin...

Monday, August 13, 2012

MINTA BERPOLIGAMI......

Berpoligami.. tanyalah mana2 perempuan.. pasti dikatakan berpoligami adalah sesuatu yang berat untuk di terima..tapi tidak bagi kaum adam.. berpoligami begitu indah buat mereka... memang Islam tidak mengharamkan berpoligami malah sebagai contoh Rasullullah s.a.w juga terlibat dengan poligami.. setelah khadijah, isteri pertama rasullullah meninggal dunia.. bermula lah episod poligami di dalam hidup baginda.. tetapi konsep poligami Rasullulah adalah untuk membantu balu2 dan menjaga kebajikan mereka..

Tapi tidak pada zaman sekarang.. percaya berpoligami bagi lelaki sekarang lebih berlandaskan nafsu.. sebagai contoh.. cerita seniman bujang lapok.. lakonan Allahyarham P. Ramlee, Pak Ajis, & Pak Sudin dimana jiran sebelah bilik mereka bergaduh kerana mendapati sisuami menikahi perempuan lain.. yang lebih muda & cantik.. alasan yang di berikan "mengikut sunnah nabi".. tapi bila di ajukan soalan berkenaan solat & puasa langsung tidak diikuti.. nah.. begini lah yang dikatakan mengikut nafsu.. boleh ker seseorang wanita menerima itu semua?????

Jauh disudut hatiku untuk melanggar perintah yang maha esa.. pernah aku memberitahunya bahawa aku tidak kesah untk si dia berkahwin melebihi satu.. tapi itu bukan maksud aku untuk berpoligami.. aku mengidamkan hidup berumah tangga seperti khadijah.. hanya seorang yang dicintai rasullullah dan cintanya hanya untuk baginda... ini bukan maksudku untuk menentang berpoligami sekaligus menidakkan hukum Allah s.w.t..

Ingin aku perjelaskan.. "aku tidak mengizinkan kamu (suamiku) untuk menikah lain jika aku masih mampu zahir dan batin.. dan selagi hayatku masih ada..kecuali aku keuzuran.. tidak mampu zahir dan batin dan aku sudah tiada di dunia ini lagi.. maka kamu (suamiku) boleh menikahi sebanyak mana perempuan yang kamu mahu..

p/s : awk.. sy x tau pe yg dimaksudkan awk itu satu gurauan ataupun bukan.. tapi hati saya sangat sakit bila awk mengatakan.. "bulan2 pose ni saya tengok awek2 come2 belaka.. awk sy nk kawin 4 boleh??"

awk.. saya tak teragak2 untuk meninggalkan awk selepas ini jika persoalan sebegini timbul lg...