Friday, June 14, 2013

mImPi nGeriiiiiiii!!!!

aISshhhh.. daH 2 harI berLalu.. taPi masih teringat ingat lagi mimpi kelmarin.. pe yg peLik sanGat saMpai masIH teringAt nih!!!

*******

aKu berAda di waD hospital.. aKu terbaRing kaku.. aKu bernafas menGunakan gas oksigEn.. aKu tak daPat bergeRak lanGsung.. taNganku peNuh denGan waYar2.. peNglihatanku TIdak jelAs.. suRam je waD tu.. sUnyi sePi.. hanYa aKu keseorANgan.. tiBa-tiba aKu toLeh ke beLAH KAnan aDe seOrang leLaki.. memeGang pisAu yang berLumuran daRah.. aKu maSih teriNgat daRah daRi pisAu tu meNITIk ke lanTai.. laMa leLAki itu mereNung aku.. daN akhirNya taNgan yg meMEngang piSau itu naIk ke Atas dan Menghala tepAT ke arAh janTungku.. aKu masIh laGi kaKu.. heNdak bersuAra tetaPi tidak berMaya.. akHirnya maTa pisAu itu terPacak diTengah-tengah dadaku.. aku tersedar.. Ya Allah.. Subhanallah.. Lailahaillallah.. mengUcap panJang..

******

itu lah mImpi aku Kelmarin.. masIH terinGat saMpai hari ini.. aPakah maKsud disebalik mimpi ni??? aKu bukanlah seOrang yg suKe percaYe denGan mainan mimpi.. padaku.. mimpi hanya mainan tidur.. pagi tadi cuba la jugak google kan.. nak tau pe maksudnya..

****

daRi program television Al-Kuliyah TV3 oleh Ustaz Syarhan.....

Tanda-tanda seseorang terkena santau.

Di antaranya ialah...

* Batuk berlarutan
* Batuk berdarah
* Sakit/lenguh belakang
* Lenguh sendi
* Period tidak menentu (bagi perempuan)
* Keguguran
* Nafas berbau
* Bawah mata lebam sbb kurang tidur kerana ada gangguan
* Kuku berwarna kebiru-biruan
* Gatal2/miang2 (ruam)

Tanda dalam mimpi

1. Mimpi ular
2. Jatuh dari tempat tinggi
3. Dikejar ular atau harimau
4. Mimpi kena tikam dengan benda tajam
5. Mimpi bayi - mendukungnya atau menyusukannya (sama tanda2 ada saka)
6. Ada tanda lebam2 di badan (digigit pelesit).

kata ustaz lagi... "bukannya bila ada salah satu kita memang disantau"

yang penting kite kene seLalu menCari perlindung...

******

Cara nak elakkan daripada terkena santau

1. Baca Al-Fatihah
2. Baca Ayat Kursi
3. Al-Furqan ayat 23...



Doa berlindung daripada kejahatan makhluk


*******

Ya Allah.. aKu berLindung kePadamu daRi perkaRa-perKara yang tidak diingini berLaku ke Atas diriku.. kedua ibubapaku.. Saudara maraku.. Sahabat dan teman-temanku.. seLuruh umatMu.. peliharakan lah kami dibawah hidayah dan rahmatmu.. Amin...